Wednesday, March 08, 2006

dalam hidup....

sejenak....
cuba kita renungkan...berapa lama kita sudah lalui kehidupan...
erm...nak dihitung..365x berapa tahun kita menghirup udara ciptaan Tuhan..lamakan?
tapi..sebenarnya..kalau dikatakan kita cuma hidup 3 hari..percaya tak?:)
semalam...hari ini...dan esok...semalam memang kita semua dah lalui..hari ini masih kita harungi...esok???mungkin..tapi belum pasti!
kita diberi peluang untuk menarik nafas,dan sepatutnya kita mensyukuri nikmat Tuhan yang kita boleh dapat percuma..dan kita juga berpeluang menghembus nafas,dan kita sepaptutnya bertaubat dalam setiap hembusan yang kita lepaskan.bayangkan kalau hembusan tue hembusan terakhir..macamana?????
Allah bagi kita dua pilihan .. nak hidup dalam keredhaanNya atau kemurkaanNya! kita diberi akal untuk berfikir,mentafsir..jadi???
Dua tempat tinggal yang Abadi untuk kita..Syurga atau Neraka! pilihan ditangan kita...Amal kita? ibadah kita? tanggungjawab kita? sejauh mana?
nak dibayangkan nikmat Syurga tak tercapai dek akal kita.nak masuk syurga ke?tapi klu solat tinggal camne ek!! ibaratnya nak balik malaysia naik kapal terbang tapi takde boarding pass..boleh ker????banyak yang kita kena fikirkan..dan sama-samalah kita fikirkan ye..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Cursors

   www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws       www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws

Scroll images by bigoo.ws